tisdag 14 april 2009

Påskhelgen

Då va man hemma igen efter påskhelgen , påsken firade vi nere hos mina föräldrar vilket har varit jätte roligt , Vi åkte ner i fredags förmiddag kom ner lite tidigare än va folket hade trot så de va ingen hemma , men jag och älsklingen satte oss utan för och sola lite , sen blev de grillning på kvällen super gott , mina morbröder kom förbi , så fick vi 1000kr var av min snälla morbror micke , kunde inte komma lämpligare med lite pengar , sen på påskafton åkte jag med mamma ut till resturangen och hjälpte till att förbereda lite inför en catering jag gjorde laxtartarer och ägghalvor , hehe . sen blev de systemet och handla till alla andra förutom mig och min lilla syster , så träffade vi min morbror i stan där vi fick 800kr var att handla till bebisen för =) så de blev shopping till bebisen efter detta , de blev en skötväska , kudde till vagn , kudde till spjälsäng , regnskydd till vagn och en badtermometer , Finns ju så mycket man vill handla , sen åkte vi hem till mina föräldrar igen och fixade lite påskmat , mumsigt blev de , på söndagen åkte jag ut till resturangen för att jobba lite men va helt dött där så då blev de bara 3 timmars jobbande men de är ju också pengar ;) Sen blev de att vi tvätta bilen och handla lite till mina kladdkakor jag skulle baka , fick även en gratis biltvätt som vi gav till mini me och igge , dom blev nog glada för det , Sen blev de en sväng till knalleland för shopping men jag köpte inget , Kvällen bestod av grillat och filmer en riktigt myskväll med familjen , sen gick jag med mamma ut när hon skulle röka , då hörde vi något pipa utan för trodde först att någon hade släppt ut kasper "mammas katt" och att han va i bråk , så jag gick in fort för att kolla om han va inne och de va han , sen såg vi en liten harunge komma springandes med en räv efter sig och så sprang mamma in och tog på sig skorna och tog en sopkvast och sprang efter och jagade räven , hon blev helt vansinig på denna räven , sen kom mini me ut också och börja springa efter och jaga räven , haha dom såg ut som två tokstollar. Sen på måndagen åkte jag ut till resturangen och bakade lite snabbt sen åkte vi till stan och fika hela familjen , sen efter det åkte jag , älsklingen , hamme och jenny till knalleland och shoppa , jag ville köpa lite saker till bebisen , blev 3 tvättlappar , 3 hakklappar , 2 mössor , 1 pyjamas , 1 par byxor :) Väldigt nöjd med dessa inköp , sen blev de lite filmer till mig 2 filmboxar med 4 i varje för 178:- på hemmakväll , Filmerna va
Van the man
Dorm daze
barley legal
Boat trip
Golddiggers
Cast away
Long weekand
Och en till men kommer inte på vilken det är just nu ,
Sen åkte vi hem till mamma och pappa igen ,
Jag , mamma , kim gick till netto där köpte jag en alarmklocka till älsklingen med en laser pekare som man kan se va klockan är i taket och e blev han jätte glad för .
Sen åt vi lite spagetti och köttfärssås , super gott .
Sen åkte vi typ hem efter det , blir för mycket att skriva om jag ska skriva mer om helgens händelser .
På torsdag morgon åker älsklingen till egypten :( miss him already .

Xoxo , miss alexsandra

Inga kommentarer: